
Спеціальність D5 Маркетинг, освітня програма Маркетинг
Освітні рівні:
Освітні рівні:
- Бакалавр
- Магістр
- PhD
- Кваліфікація: бакалавр з маркетингу
- Термін навчання – 3 роки 10 місяців
- Форма навчання: денна, заочна
- Кваліфікація: магістр з маркетингу
- Термін навчання – 1 рік 5 місяців
- Форма навчання: денна, заочна
Кваліфікація: доктор філософії з маркетингу
- Термін навчання – 4 роки
- Форма навчання: денна
Маркетинг (marketing) — це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.
Трьома головними аспектами маркетингу є:
- аналітичний аспект (розуміння ринків);
- активний аспект (проникнення на ринки);
- ідеологічний аспект.
Існує п’ять концепцій маркетингу, кожна з яких відповідає певному етапу становлення цієї дисципліни (на основі цих концепцій будуються відносини виробника і споживача):
- вдосконалення виробництва (пріоритет виробництву);
- вдосконалення товару (пріоритет товару);
- інтенсифікації зусиль збуту (пріоритет продажу);
- традиційна концепція маркетингу (пріоритет потребам споживачів);
- соціально-етичного маркетингу (пріоритет інтересам суспільства).
Основними функціями маркетингу є:
- аналітична (вивчення ринку, споживачів, конкурентів, товарної структури ринку, аналіз внутрішнього середовища підприємства),
- виробнича (організація виробництва нових товарів, матеріально-технічного постачання, управління якістю і конкурентноздатністю продукції),
- функція збуту (організація системи руху товарів, проведення цілеспрямованої товарної політики, організація сервісу, проведення цілеспрямованої політики збуту),
- управління та контролю (планування, інформаційне забезпечення, комунікаційне забезпечення управління маркетингом, моніторинг та аналіз).
Для здійснення маркетингової діяльності підприємство повинно:
- провадити комплексні дослідження ринку,
- робити аналіз ринку,
- сегментувати ринок,
- позиціонувати товар,
- розробляти маркетинг-мікс (маркетинговий комплекс) тощо.
Маркетинг — це планування і здійснення всебічної діяльності, пов’язаної з товаром, з метою здійснення оптимального впливу на споживача для забезпечення максимального споживання за оптимальної ціни та одержання в результаті цього довгострокового прибутку.
Маркетинг — це діяльність щодо забезпечення наявності потрібних товарів і послуг для потрібної аудиторії, у потрібному місці, в потрібний час і за ціною, яка підходить, при здійсненні необхідної комунікації.
Маркетинг — вид людської діяльності, направлений на задоволення потреб за допомогою обміну. Існує сотні визначень маркетингу. Одне з них наголошує на існуванні трьох вимірів у такому визначенні:
- маркетинг є філософією бізнесу,
- маркетинг є набором ефективних інструментів, які є необхідними для функціонування підприємства в умовах високої конкуренції,
- маркетинг є важливою частиною системи управління підприємством.
Маркетинг як філософія спрямовує розвиток підприємства, а інструменти маркетингу дозволяють це успішно реалізувати. Найбільший ефект досягається, якщо маркетинг працює як цілісна концепція та система управління компанією.
Інструментарій маркетингу — різноманітні інструменти впливу на ринкове середовище, які основані на знанні психології споживача та закономірностей економічних процесів.


Випускники спеціальності можуть працевлаштуватися у:
- В дослідницьких компаніях
- В маркетингових агенствах
- У відділах маркетингу виробничих і торгівельних підприємствах – як в середньому бізнесі, так і в транснаціональних корпораціях
- В рекламних агенствах
- В PR-агенствах
та обіймати посади:
Брокер | Комівояжер | Організатор із збуту | Дилер |
Торговець (власність) | Агент комерційний | Торговельний брокер (маклер) | Помічник керівника іншого основного підрозділу |
Помічник керівника підприємства (установи, організації) | Торговець промисловий | Агент рекламний | Помічник керівника малого підприємства без апарату управління |
Фахівець із організації дозвілля | Інспектор торговельний | Представник з реклами | Фахівець з інтерв’ювання |
Мерчендайзер | Організатор з постачання | Інспектор з експорту | Торговець (обслуговування бізнесу та реклами) |
Пропонуємо ознайомитися з переліком сертифікатів НМТ для вступу на навчання за ступенем бакалавра:
- Українська мова та література.
- Математика.
- Історія України.
- Іноземна мова, або біологія, або географія, або фізика, або хімія (за вибором).
До рейтингового балу також будуть враховуватись:
- Додаткові бали за особливі успіхи або успішне закінчення підготовчих курсів (максимум 10 балів).
Запрошуємо Вас долучитися до дружньої родини маркетологів та стати студентом ЧДТУ!
